Řešení pro obchodní řetězce
Podnikání v maloobchodě, je podnikání ve velice dynamickém prostředí. Je nutné neustále reagovat ne změny v ekonomice, na změny v poptávce spotřebitelů a nabídce dodavatelů a zejména na změny v chování konkurence.
Denně probíhá plánování a rozhodování o zařazení nového výrobku, nebo kategorie do prodeje, o otevření, nebo ukončení obchodní jednotky, o stanovení ceny na regále a vyjednávání o ceně s dodavateli. Na všech úsecích maloobchodní sítě probíhají jednání a pracovníci dělají rozhodnutí, které mají přímý dopad na hospodaření podniku.
Pro maloobchodní řetězce, podnikající s velice nízkou marží, je kvalita všech těchto rozhodnutí důležitým faktorem. Úspěšnost rozhodování nemalou měrou ovlivňují podklady pro rozhodování. Podklady o historii prodeje konkrétního sortimentu, celé kategorie v akci i v běžném období. Informace o závislosti prodeje na sídle, umístění, anebo typu prodejní jednotky. Informace z průzkumů a demografické statistiky vztažených k prodejním datům, a mnohé další ….
Takovéto podklady jsou pouhým náhledem na historii. Pro kvalitní rozhodování je nutné využívat nástroje pro modelování dopadu rozhodnutí (what-if analýzy) a to na základě zkušeností z historie podnikání. Řešení pro tvorbu pokročilých plánů ověřuje ekonomickou reálnost rozhodnutí.
Řešení Uniwise pomáhají dělat správná rozhodnutí.